وبلاگی از هر جهت
تاريخ : جمعه 22 مهر 1390برچسب:, | 1:1 | نویسنده : شاهین منگورکردستانی
 

عصاره سه گیاه رازیانه ، بابونه و نعنا در درمان رفلاکس گاستروازوفاژال( برگشت محتویات معده به مری) موثر است


نتایج یک پژوهش حاکیست: , اثربخشی بالای عصاره سه گیاه در درمان رفلاکس معده

نتایج یک مطالعه حاکی از موفقیت ۳/۸۳ درصدی عصاره سه گیاه رازیانه، بابونه و نعنا در درمان رفلاکس گاستروازوفاژال – برگشت محتویات معده به مری- دارد.

 

 دکتر رامین قدیمی، فوق تخصص گوارشی و کبد بیمارستان امیر اعلم دانشگاه علوم پزشکی تهران، مطالعه‌ای را با هدف ارزیابی بالینی مخلوط عصاره سه گیاه رازیانه، بابونه و نعنا در درمان رفلاکس گاستروازوفاژال – برگشت محتویات معده به مری- بر روی ۶۴ بیمار با علایم التهاب مری، در بخش اندوسکوپی بیمارستان امیراعلم انجام داده است.

بر اساس پژوهشهای این فوق تخصص گوارش و کبد، رفلاکس گاستروازوفاژال(جی. ای. آر. دی) یکی از بیماری‌های شایع در سراسر جهان است و جراحت مخاط مری و التهاب متعاقب آن که به دنبال بازگشت بیش از اندازه اسید معده به مری اتفاق می‌افتد، یکی از علایم این بیماری است. از دیگر علایم این بیماری می‌توان به سوزش سردل، نوعی برگشت محتویات مری به داخل دهان، اختلال در بلع و گاهی اوقات درد غیرمعمول قفسه صدری اشاره کرد.

وی با توجه به اهمیتی که برای بعضی از گیاهان در بهبود بیماری زایی و علایم این بیماری مطرح شده، طی مطالعه‌ای که در بخش آندوسکوپی بیمارستان امیراعلم انجام داده، ۳۳ بیمار را با علایم التهاب مری در گروه دریافت کننده داروی گیاهی مورد بررسی قرار داده که از این میان، تعداد ۹ بیمار همزمان داروی شیمیایی دریافت کردند و این گروه‌ها با گروه سوم شامل ۳۱ بیمار با علایم التهاب مری و دریافت کننده داروهای شیمیایی مقایسه شدند. تمام گروه‌ها از نظر عوامل زمینه‌ای مانند جنس، سن، حالت‌های روانی و روان تنی یکسان‌سازی شدند و تمامی افراد مورد مطالعه مورد ارزیابی آندوسکوپی فوقانی قرار گرفتند.

نتایج مطالعه این فوق تخصص گوارش نشان می‌دهد گروه دریافت کننده داروی گیاهی ۳/۸۳ درصد، گروه دریافت کننده همزمان داروی گیاهی و شیمیایی ۸/۷۷ درصد و گروه دریافت کننده داروهای شیمیایی متداول ۸/۹۶ درصد به درمان پاسخ مثبت دادند.

وی نتیجه‌گیری می‌کند: با توجه به این‌که تمام گروه‌ها از نظر اثر درمانی داروهای دریافتی یکسان بودند و با توجه به میزان تاثیر مشابه این گیاهان با داورهای شیمیایی پیشنهاد می کند که مطالعه با حجم نمونه بیشتر و بررسی دقیق‌تر درهر گروه از بیماران دریافت کننده دارو صورت گیرد.

گفتنی است، در این تحقیق، ۶/۵۱ درصد بیماران، مرد و ۴/۴۸ درصد زن بودند.

 



تاريخ : جمعه 22 مهر 1390برچسب:, | 1:1 | نویسنده : شاهین منگورکردستانی

 


پژوهشگران علوم پزشکی در دانشگاه گنت کشور بلژیک می‌گویند: ماست حاوی میکروب‌ های زنده مفیدی است که از  این باکتری‌ها   می‌توان به عنوان سلاحی طلایی برای مقابله با بیماری آنفلوانزا استفاده کرد.

 

ماست یک ماده غذایی پروبیوتیک است، یعنی حاوی میکروب‌ های زنده مفیدی است که ماست وارد لوله گوارش می ‌شوند و با جایگزینی در روده‌ها، این اندام را از وجود باکتری‌ های بیماری ‌زا محافظت می ‌کنند و به عمل تخمیر ادامه می ‌دهند و با تولید اسید‌های چرب کوتاه زنجیره، به سلامت سلول‌ های روده کمک می ‌کنند.

 

 پزشکان می‌توانند از این سلاح طلایی برای درمان سرماخوردگی معمولی نیز بهره بگیرند.

 

پژوهشگران موفق شدند: باکتری‌های معمولی موجود در ماست را به گلوله‌های طلایی برای نابود سازی ویروس‌ها تبدیل کنند. آن‌ها میخ‌های بسیار ظریفی از جنس نقره را به این باکتری‌های بی‌ضرر متصل کرده و با این تغییر به باکتری‌ها توانایی نابودسازی ویروس‌ها را دادند.

 

این متخصصان باکتری‌های مجهز به میخ‌های نقره‌ای را علیه نوروویروس‌ها که عامل شیوع حالت تهوع زمستانی هستند را به کار بردند و دریافتند که ویروس از ایجاد عفونت ناتوان می‌شود.

 

از آنجا که آزاد سازی بدون کنترل این ذرات نقره‌ای در بدن می‌تواند مضر و خطرناک باشد، متخصصان بلژیکی آن‌ها را به باکتری‌ها متصل کردند تا نتوانند آزادانه در بدن جابجا شوند و به سایر نقاط بدن آسیب برسانند.

 

نتایج این آزمایشات در انجمن بیولوژی کاربردی لندن ارائه شده است.
 

 

پژوهشگران پیش از این اعلام نموده بودند که ماست در کاهش احتمال بروز سرطان روده نیز موثر است. به این ترتیب که لاکتوباکتریاسه‌های موجود در آن، رشد باکتری‌ های مفید در روده را تحریک کرده و باکتری‌ های بیماری ‌زا را که می‌ توانند به سلول‌ های روده آسیب برسانند، کاهش می ‌دهند. ا

 

از سوی دیگر این باکتری ‌ها با متصل شدن به اسید‌های صفراوی، احتمال وارد شدن آسیب به سلول ‌های روده را کم می ‌کنند و از تبدیل نیترات و نیتریت موجود در غذا به ترکیبات نیتروزآمین که سرطان ‌زا هستند، جلوگیری به عمل می‌ آورند.

 

کلسیم موجود در ماست نیز ضمن باند شدن با ترکیبات صفراوی، رشد سلول‌ های طولی روده را کم می ‌کند. طی برخی مطالعات دیده شده افرادی که روزانه بیش از ۱۲۰۰ میلی‌ گرم کلسیم مصرف می ‌کنند، ۷۵ درصد احتمال ابتلای کمتری به سرطان روده داشته‌اند.

 



تاريخ : جمعه 22 مهر 1390برچسب:, | 1:1 | نویسنده : شاهین منگورکردستانی

 

مکمل‌های فلفل ممکن است در کاهش وزن بی‌تاثیر باشند.

پژوهشگران علوم پزشکی می گویند نتایج تحقیقات نشان می دهد ماده شیمیایی موجود در فلفل تند موسوم به «دی هیدروکاپسیات ـ ایس» ترکیب فوق‌العاده‌ای برای کنترل وزن است و می‌تواند به سوزاندن کالری در بدن کمک کند

 

متخصصان ژاپنی تاکید کردند: مکمل‌های فلفل ممکن است نتوانند در کاهش وزن موثر واقع شوند.

 

در حالی که برخی از کمپانی‌ها توصیه می‌کنند، ماده شیمیایی موجود در فلفل تند موسوم به «دی هیدروکاپسیات ـ ایس» ترکیب فوق‌العاده‌ای برای کنترل وزن است و می‌تواند به سوزاندن کالری در بدن کمک کند، اما کارشناسان یک شرکت تولید کننده مواد غذایی در ژاپن تحت عنوان «آجینوموتو» ادعا کرده است که این ماده آنقدرها هم که به مردم توصیه می‌شود، نمی‌تواند در کاهش وزن تاثیر داشته باشد.

 

کارشناسان شرکت ژاپنی می‌گویند: طبق بررسی‌های متخصصان پس از مصرف قرص حاوی این ترکیب هیچ تغییری در وزن افراد مشاهده نمی‌شود و تنها افزایش اندکی در میزان سوختن کالری روزانه اتفاق می‌افتد.

 

با این حال برخی از پزشکان و متخصصان علوم تغذیه‌ای معتقدند که قضاوت در این زمینه به چگونگی بررسی اطلاعات به دست آمده، بستگی دارد و بنابراین انجام آزمایشات دقیق‌تر مورد نیاز است.

 

فلفل را می‌توان با خوردن فلفل قرمز خام یا پخته شده مصرف کرد.پودر فلفل قرمز خشک نیز موجود است که می‌توان آن را به غذا اضافه کرد،در مایعات،چای یا شیر مخلوط کرد یا کپسول آن را مصرف کرد.

 

شکل کرم آن نیز برای استعمال موضعی موجود است.

 

پژوهشگران از مدتها پیش معتقد بودند  که از این سبزی خوراکی می‌توان برای افزایش جریان خون، تحریک سیستم عصبی، افزایش اشتها و رهایی از سوءهاضمه استفاده کرد.

 

حتی بسیاری از محققان و متخصصان طب سنتی در چین توصیه می‌کنند که زنان برای تسکین دردهای ناشی از دوره عادت ماهانه می‌توانند از فلفل استفاده کنند.

 

نوعی از این سبزی به نام فلفل دلمه‌ای به رنگ‌های سبز، نارنجی، زرد و قرمز وجود دارند که اصلا تند نیستند و ما اغلب آنها را با غذا یا در سالاد استفاده می‌کنیم.

 



صفحه قبل 1 ... 2 3 4 5 6 ... 11 صفحه بعد
  • مطالب جالب
  • حقه